ztina310

Alla inlägg under juni 2013

Av Stina - 28 juni 2013 23:35

Hejhoppsan där ute!

Jag åkte in till varberg rätt tidigt idag med mammi & pappi, ja runt tio tiden. Så vi åkte till polisen för jag skulle ta ett nytt pass. Som vanligt när man får se bilden efter åt då, så sa han dära polisen ''men det blev vell bra eller?'' Mitt svar blev ''djup suck..'' Haha men man blir ju sällan nöjd med sitt pass foto ju! Men det är ju faktiskt en väldigt världslig sak.


När vi var klara med det så släppte dom av mig vid min trafikskola för jag skulle göra provet då. Som tur var så klara jag det! Nu kan man äntligen pusta ut och liksom känna att man har lite sommarlov! Sen när vi var hemma igen så hade vi köpt hem go paj med vaniljsås som vi käka, mummms. När klockan slog sju ungefär så kännde jag att det var dax att ta en runda med moppen. Så Jag, Hanna, Mallan, Johannes och Tim skulle träffas vid lahall strand. Men så kom alldrig Hanna och Mallan eftersom dom var påväg till stråvalla strand, för killarna hade råkat säga fel strand till dom... Haha. Så vi som var vid lahall åkte runt med mopparna lite ist. Men det var kul! Men jag måste gå och lägga mig snart nu för jag ska upp tidigt imån & spela match! Pöss   



Hade tyvärr inga bilder sen dagen, så det fick bli två gamla godingar till mongobilder!

   

Av Stina - 26 juni 2013 00:29

  • Jag är livrädd för ormar i alla format!
  • Jag tycker det är rätt kul att laga mat och baka, men suger tyvärr på det..
  • När man tränar är det inställningen, dina tankar och viljan som avgör hur mycket du orkar har jag lärt mig.
  • Jag älskar norska.
  • Ibland blir jag så förvirrad och tycker att livet bara går för fort. Så då brukar jag pausa livet för en stund och börja tänka på alla fina minnen som jag har med familjen & vänner.
  • Jag skriver alltid ner mina drömmar jag drömmer, eftersom jag tror det har en inverkan och betydelse i mitt liv.
  • Jag satt upp en gamal tavla på min vägg på mitt rum som jag bara älskar.
  • När jag låg i min mammas mage känndes det som om jag låg i en ugn och jag ville verkligen inte ut. Detta är faktist en väldigt konstig sak men jag har ALLTID liksom haft för mig det. Sen är det också rätt läskigt för mamma var tvungen att ta kejsarsnitt med mig för att jag inte ville komma ut. Sen höll jag på att dö under graviditeten också..
  • En annan konstig sak är att jag ''känner igen mig'' i indianernas värld. Det är helt sjukt, jo jag vet men detta är absolut inget jag hittar på. Jag ÄLSKAR indian smycken fjädrar, trä och läder. Gillar även indian musiken och att spela bongotrummor. Alltså åh, det går inte att förklara.. Det känns liksom som om jag har en inblick i deras värld och känner så väl igen mig på något sätt. Som att jag har vart en indian själv i mitt förra liv.
  • Apor är bland det gulligaste jag vet.

     

Av Stina - 25 juni 2013 22:08

Idag gick jag upp rätt så tidigt för att gå ut till växthusen och jobba en stund. Sen när jag var klar med det så gick jag in och satte mig & koppla av till en grym film som jag köpte i ullared här om dagen. Efter det åkte jag med pappa till göteborg och lasta av dill där! Senare på kvällen blev det fotbollsträning också. 


Puss på er   


G a m l a   b i l d e r *

   

Av Stina - 24 juni 2013 01:28

Hello!

Jag har inte vart hemma och inte haft tiden till att blogga nu under helgen faktist, sorry för det!.. 

Men I fredags när det var midsommarafton så kom tjejerna hit och vi grilla & så. Sen dagen efter så var vi så rastlösa (eftersom det finns brist på vad man ska hitta på här på landet!) Så jag, Ulle, Mathilda och Hanna drog in till stan och käka på mcdonalds, Haha. Sen spela vi wii typ hela dagen när vi hade kommit hem igen. Runt sju tiden så åkte jag hem till Mathilda för att sova där, för att vi skulle till ullared idag då. Det var mer folk där än vad man hade räknat med kan man ju säga! Men jag fick köpt mycket av det jag behövde, så det var ju toppen! 


Natti   


M I D S O M M A R

         

Av Stina - 20 juni 2013 23:20

Hellou där ute!

Idag skulle jag vara hoss tandläkaren vid tio. Dom gjorde som avtryck på mina tänder för jag ska få nattskena.. Men sen drog jag och Ulle till stranden och det känns verkligen nu efteråt att man har bränt sig.. Usch, men man kan ju alltid hoppas på att det går över till brunt ist för rött så fort som möjligt! Sen var det dax för fotbollsträning idag IGEN. 


S T R A N D E N

     

Av Stina - 19 juni 2013 23:21

TJA!

Jag fick vara ledig idag från jobbet, vilket kändes gött eftersom jag och girlsen skulle in till varberg under dagen. Vi gick i affärer, käka och jag fick köpt mig det som var väldigt nödvändigt! Men sen när vi gick förbi torget så hitta jag ett litet stånd med typ indian smycken och drömfångare, jag kan bara säga att jag blev såå jäkla förälskad då! Haha galet ju, var där två gånger och köpte två par örhängen. Det som jag mer kom hem med var två par vanliga linnen (svart & vitt), ett par shorts och ett sommarbusskort i halland. 


När jag var hemma igen så var det bara 45 minuter kvar till samligen till match. Idag skulle vi spela uppe i falkenberg, lite tråkigt att behöva åka så långt när man var så trött.. Men vi spela verkligen grymt bra i första halvleken och vann den med 2-0. Men sen vet jag inte riktigt vad som hände i andra halvleken, allt bara vände liksom! Motståndarna fick två straffar.. Första straffen rädda jag, men bollen kom på retur och hon hinner skjuta in den vid andra stolpen. Andra straffen kasta jag mig åt ett håll, men då sköt hon rätt upp i krysset istället.. Så matchen sluta alltså 2-2. Direkt när jag var hemma så kännde jag bara att jag MÅSTE klippa topparna på håret. Så mamma var snäll och gjorde det, känns så otroligt skönt efteråt ju!


LOVE 

   

  

 

New in.

   

 

Resultat med klippningen, påpekar att håret är blött!

 

 

Av Stina - 18 juni 2013 23:36

Dagen började med att jag gick upp kl åtta för att sedan gå ut i växthusen och jobba. Sen när jag var klar så cyklade jag och Hanna till kärra strand där vi sola, bada och chilla. När vi kännde på vattnet så höll jag på att få en hjärtatack, och jag som skulle ta första doppet för i år och allt! Men när vi väl var i så var det inte så kallt än då faktist. När vi var påväg att cykla hem så stanna vi och tog oss en ''gofika'' på ett mysigt café bara lite bortanför stranden. När vi sedan skulle fortsätta våran färd hem så cykla vi verkligen i FULL FART eftersom jag hade fotbollsträning inom bara några minuter. Som tur var så blev det en rätt lugn träning idag, för vi har match i morgon igen ju i Falkenberg. 


När jag var hemma från träningen så kännde jag att jag hade en del spring i bena kvar, så jag stack ut och tog mig en liten springtur. Klockan slog åtta när jag var tillbaka men då ville pappa ha hjälp med att räfsa upp löv från våran ''ny rakade'' häck. Men efter det kan jag säga att jag bara kasta mig in i en kall dusch! 


Pöss!


                     

Av Stina - 16 juni 2013 22:18

I dag fyllde Emelie & Katrin 26 år! Så dom plus Daniel, Nellie och Johan kom hit vid tolv tiden och bjöd på as go tårta. Vi fira dom på förmiddagen då, sen var det dax för match för mig klockan halv fyra. Tyvärr så losa vi med 1-0 och det värsta var ju att målet igentligen inte skulle gillas eftersom det var en sån jätte tydlig offside!.. Men vad ska man göra, jo fortsätta och se glad ut!


Ha de hade   

   


Om MiG


Den 25 november år 97 föddes en unge vid namn Stina Liljegren. Hon fick senare i livet intresse för fotboll, spela gura och sjunga. Att resa blev en stor del av hennes liv. Kicken av att göra galna saker, äventyren som aldrig tar slut.

Vill du översätta min blogg?

Omröstning

Vilket klädesplagg gillar du mest?
 t shirt
 linne
 tjocktröja
 mjukisbyxor
 jeans

Kategorier

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards