ztina310

Alla inlägg under augusti 2013

Av Stina - 30 augusti 2013 22:49

Vi sluta faktiskt skolan idag halv tolv! Hur skönt som helst! Så jag och Ulle stanna kvar i stan ett tag. Jag köpte ett par vita converse, sen tog vi en go fika. Sen när jag var hemma igen var det raka vägen upp till norvalla för att spela match. 


Imån har jag faktiskt ingen aning om vad jag ska hitta på. Men nått bra blir det nog! 

Ha det bäst   

 

 

Av Stina - 28 augusti 2013 17:46

Hello på er!   

Idag har det vart en rätt lång dag i skolan.. Jag fick min första spanska läxa någonsin, hehe! När vi hade slutat för dagen så följde Josefin med mig och köpte skoskavs plåster, sen gick vi runt lite i stan och kolla i affärer! 


Sen har jag 2 dåliga nyheter. Jag kan INTE åka med till Thailand................. Fuck life lite just nu! Har sett fram emot det såå länge. Men det funka inte med skolan eftersom vi skulle ut på praktik samma vecka som jag igentligen skulle vart borta.. Den andra grejen är att när jag kom hem för nån timme sedan så sa pappa att jag hade glömt att stänga av plattången! Tänk om han inte hade kommit på det!? Då hade vårat hus kunnat börja brinna ju.   


Nu ska jag sätta mig och plugga, wiii verkligen!..

   


Av Stina - 27 augusti 2013 22:49

Hej och förlåt!

Förlåt för att jag helt enkelt inte hinner med att blogga så mycket nu. Skolan har ju börjat och det är bara så mycket nu med allt!.. Men en positiv sak är att jag och en annan tjej i min klass har börjat på musik där vi spelar gitarr i en grupp typ. Vi blev åtta stycken. Jag tyckte det var kul och vi kommer troligtvis spela på avslutningar och så med! 


Natti   

 

Av Stina - 25 augusti 2013 14:14

       

Av Stina - 24 augusti 2013 12:37

Igår efter skolan spela vi match hemma i norvalla. Såren på hälarna tyckte jag hade läkt väldigt bra och såg inte alls så illa ut. Men det var väldigt ömt fortfarande och bara ett tunt lager skinn på. Så jag klippte av där bak på mina gamla fotbollsskor och tejpade runt hälen så att skon skulle sitta kvar. Sen en stund in i matchen så känndes det helt hopplöst med det för tejpen börja skära sig in och det gjorde hur ont som helst.. Jag försökte verkligen ändå, men tillslut funka det bara inte längre. Så vi klippte av tejpen snabbt när matchen höll på och jag tog av mig skorna & spela med bara sockar. 


Efter en stund märkte domaren att jag inte hade skor, så han sprang ner till mig och sa att jag MÅSTE ta på mig skor genast. Då visste jag verkligen inte vad jag skulle göra.. Tränaren sa att vi fick sätta in en utespelare i mål ist, för att inte utsätta hälarna mer. Sen helt plötsligt ångra sig domaren, så jag fick spela utan skor! Matchen sluta 1-1 och det var den konstigaste matchen på länge! För att grejen är att vi kollade upp om man fick spela utan skor på eskilscupen och dom kolla i regelboken och sa att det är okej! Men det blev ett himla liv efter matchen emellan motståndarlagets tränare och våran.. Så löjligt igentligen!..


Hoppas ni mår bra   

 

Av Stina - 21 augusti 2013 21:31


Andra dagen på gymnasiet är nu avklarad! Alla ettor på skolan fick varsin iPad idag. Jag har inte startat den än, för man måste ändå skriva in ett lösenord som bara finns på skolan att nå. Så imån kanske! Efter skolan idag så åkte vi till Katrin och Daniel och hälsa på lite. Stackars syrran som hade stukat foten imorse när hon skulle jaga en av kaninerna när dom båda försökte smita.. 


KRAMIZ   


 

Av Stina - 20 augusti 2013 13:59

Idag vakna jag upp rätt så nervös och förväntansfull! Jag tog iaf bussen in till stan klockan tio i åtta i morse. Då jag gick med Ulle, Johannes och Abelone till drottning blanka skolan. Klassen verka bra och lärarna med! Men idag fick vi typ bara en MASSA info och varsitt skåp bredvid klassrummet. I morgon kommer vi nog liksom bekanta oss mer med varandra i klassen, och få varsin ipad. Kommer bli nice alltså!


Senare ikväll åker jag nog till träningen och efter det så ska jag kolla på idol.

 


Av Stina - 18 augusti 2013 21:42

Halojsan! 

Idag vakna jag runt tolv tiden.. För jag la mig aldrig igår innan halv tre ungefär. Vi var ute och åkte en del med mopparna igår jag och några kompisar. Vi drog oss till kärra och hängde där under kvällen. Men sen ville några åka hem tyvärr..


Så då var det tillslut bara jag, Mathilda och Johannes kvar. Vi gick tvärs över hela kärra camping så kom vi till en dansbana där ett band spela. Så vi gick dit in och beställde varsinn dricka. Sen dansa vi ju också, det var riktigt kul! Dom killarna som spelade under kvällen var riktigt snygga måste jag säga! Haha. Sen när dom hade spelat färdigt så gick trummisen förbi oss, så vi snacka med han en stund! En mycket trevlig skåning! ;)

Sen åkte jag med Mathilda hem en stund innan vi skulle åka och hämta Emelie på en fest runt halv två. Efter det åkte jag direkt hem, trött som ett as! x)


Bilder från gårdagen!

     

 

När varelse blir till människa.

 

Om MiG


Den 25 november år 97 föddes en unge vid namn Stina Liljegren. Hon fick senare i livet intresse för fotboll, spela gura och sjunga. Att resa blev en stor del av hennes liv. Kicken av att göra galna saker, äventyren som aldrig tar slut.

Vill du översätta min blogg?

Omröstning

Vilket klädesplagg gillar du mest?
 t shirt
 linne
 tjocktröja
 mjukisbyxor
 jeans

Kategorier

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards